1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

Fotoğraf
Video

Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olarak görülen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı, 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107. yıl dönümünde gerçekleştirilmiştir. Çanakkale Boğazı’nın Altın Gerdanlığı olarak tanımlanan ve kısa sürede tamamlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan dördüncü köprü olma özelliğini taşımaktadır. İki ayak arasındaki mesafesiyle dünyanın en uzun asma köprüsü olma ünvanına sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapımında dünyanın çevresini dört kez dönebilecek kadar, yani 162 bin kilometre uzunluğunda, tel kullanılmıştır. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton ile 5.900 adet evin yer aldığı 25 bin nüfuslu bir ilçe kurmak mümkündür. Köprü ve otoyol projesi kapsamında, 540 bini otoyol güzergâhında olmak üzere, toplam 1 milyon 540 bin ağaç dikilmiştir.

1915 Çanakkale Köprüsü Türk milleti için çok kıymetli olan pek çok sembolü de barındırmaktadır. Örneğin 2 bin 23 metre orta açıklık, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’e atıftır. 318 metrelik çelik kuleleri, 18 Mart 1915 Çanakkale Zaferine işarettir. 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürleri, top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayan Seyit Onbaşı’ya saygı ve selam manası taşımaktadır. Kırmızı ve beyaz renkli kuleler ise şanlı Türk bayrağını işaret etmektedir.

Açıldığı günden bu yana iki milyondan fazla araç tarafından kullanılan 1915 Çanakkale Köprüsü, iki kıta arasındaki yolculuk süresini sadece altı dakikaya indirmiştir.

Görüş ve Öneri Formu