AVRASYA TÜNELİ

Fotoğraf
Video

Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlamaktadır. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet veren Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsamaktadır. Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşmaktadır.
Proje sayesinde trafiğin çok yoğun olduğu Koşuyolu–Kumkapı hattında kıtalararası yolculuk süresi 5 dakikaya kadar inmektedir ve tünel sahip olduğu ileri teknoloji ile kullanıcılara bu güzergâhta güvenli ve konforlu bir yolculuk imkânı sunmaktadır. Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler, yolculuk konforunu arttırmaktadır. Avrasya Tüneli’nin iki katlı olarak inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkilemektedir. Sis ve buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılabilmekte ve trafik yoğunluğunun azalmasıyla egzoz emisyon oranı da azalmaktadır.
Sismik aktivitesi yüksek Kuzey Anadolu Fayı, Avrasya Tüneli güzergâhının 17 km yakınından geçmektedir. Sismik aktivitelerden doğacak gerilmeleri ve yer değiştirmeleri kabul edilebilir düzeye indirmek amacıyla tasarlanan iki sismik bileziğin (sismik mafsal/conta) tüneldeki konumları özenle belirlenmiştir. Yer değiştirme limitleri, kayma için ±50 mm, uzama/kısalma için ±75 mm olarak belirlenen sismik bilezikler, laboratuvarlarda test edilerek uygunluğu ve başarısı kanıtlandıktan sonra üretilmiştir. Bilezikler, geometrik boyutları ve maruz kalacağı sismik aktivite seviyesi dikkate alındığında tünelcilik sektöründe bu özelliklere sahip ilk uygulama olmuştur.

Görüş ve Öneri Formu