BOLU TÜNELİ

Fotoğraf
Video

Ülkemiz kara yolu ağının ana arteri durumunda bulunan Edirne – İstanbul– Ankara eksenindeki ulusal ve uluslararası taşıma talebini karşılamayı amaçlayan otoyol projesi içinde yer alan Bolu Dağı Tüneli sayesinde yüksek standartlı ve güvenli trafik akışı sağlanmıştır. 1977 yılında Helsinki Nihai Senedi doğrultusunda on Avrupa ülkesinin katılımıyla imzalanan ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı desteğinde halen devam eden Trans Kuzey-Güney Avrupa Otoyolu (TEM) Projesi, Türkiye sınırları içinde Kapıkule’den başlayıp İstanbul-Ankara üzerinden devam eder. Anadolu Otoyolu, Gümüşova-Gerede kesimi de bu güzergah üzerinde TEM Projesi’nin bir parçasını oluşturmaktadır.
Bolu Dağı Geçişi, Gümüşova-Gerede otoyolunun 30. kilometresindeki Kaynaşlı’dan başlayarak doğu yönünde Asarsuyu Vadisi boyunca ilerleyip Bolu Dağı’nı bir tünelde geçer ve Yumrukaya mevkisinde sona erer.

Bolu Dağı Geçişi Projesi içinde yer alan Bolu Dağı Tünelinde ilk kazı işlemi ise 1993 yılında başlamıştır. Toplam 25,5 kilometre uzunluğundaki Bolu Dağı geçişinde 4,6 kilometre uzunluğunda dört adet viyadük, yaklaşık 1296 metre uzunluğunda dokuz adet köprü ve yaklaşık 2.900 metre uzunluğunda Bolu Tüneli yer alır. İnşaat aşamasında iki kez sel, iki kez de depreme maruz kalması nedeniyle projede bazı gecikmeler meydana gelmiştir. Bolu Dağı Tüneli, 23 Ocak 2007 tarihinde hizmete açılmıştır.
Bolu Dağı Tüneli, üç geliş ve üç gidiş şeritli olmak üzere çift tüp olarak inşa edilmiştir. Ankara yönüne doğru olan sağ tüp 2.788 metre, İstanbul yönündeki sol tüp ise 2.954 metre uzunluğundadır.
Bolu Tüneli, 2023 yılında gerçekleştirilen yenileme çalışmalarıyla heyelan, sel ve deprem gibi doğal afetlere karşı daha dayanıklı hale getirilmiştir.

Görüş ve Öneri Formu