Ülkemizin jeopolitik konumu nedeniyle Doğu ile Batı, Kuzey ile Güney Bölgeleri arasında yolcu transfer merkezi olarak köprü konumunda bulunması ve Atatürk Havalimanının kapasitesinin dolacağından hareketle, İstanbul’un Avrupa Yakasında yeni bir Havalimanı yapımı gerekliliği doğmuştur. Bu ihtiyaçtan hareketle Türkiye’nin iç ve dış hatlarda havacılıktaki büyümesine ve gelişmesine katkı sağlayarak bir havalimanının olmasının yanı sıra Batı Avrupa ile Uzak Doğu arasında da önemli bir transfer merkezi haline gelmesi amacıyla bu proje için çalışmalar başlatılmıştır.
İki hava trafik kontrol kulesi ile hizmet verilmekte olan İstanbul Havalimanı, trafik ve yolcu sayısı bakımından Avrupa’nın ilk beş havalimanı arasındadır. İstanbul Havalimanı hava trafik kontrol kulesi İstanbul’un zengin kültürel mirasının önemli motiflerinden biri olan lale çiçeğinden ilham alınarak tasarlanmıştır. Ferrari markasının da tasarımlarını yapan İtalyan Pininfarina ve AECOM imzalı kule, tamamlandığı günden itibaren dünyanın en büyük global mimarlık ödülleri programı olan Uluslararası Mimarlık Ödülleri de dahil birçok ödül kazanmıştır. 5000 m² kapalı alana sahip hava trafik kontrol kulesi 90 metre uzunluğundadır ve iki operasyon katından oluşmaktadır.
İstanbul Havalimanı, dünya havacılık sektörünün en prestijli yayınları arasında gösterilen 2021 Air Transport Awards Ödülleri’nde, Yılın Havalimanı ödülüne layık görüldü.
29 Ekim 2018 tarihinde hizmete açılan ve 7 Nisan 2019’da tam kapasite hizmet vermeye başlayan İstanbul Havalimanının, ülkemizi havacılık sektöründe dünyada lider konumuna yükseltmesi beklenmektedir.