Öyle bir otoyol projesi hayal et ki Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlasın, öyle bir otoyol projesi hayal et ki Türk sanayisinin en büyük kısmını barındıran ve trafik akışının yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nin tüm yükünü sırtlansın, öyle bir otoyol projesi hayal et ki dört şeritli tünelleri ile dünyanın en geniş tünellerine sahip olma özelliğini taşısın. Ve öyle bir otoyol projesi hayal et ki köprüleri, bağlantı yolları ve muazzam yatırımı ile Türkiye’nin geleceğe açılan yolu olsun. İşte tam da bütün bu hayaller Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ile gerçek oldu.
Bağlantı yolları dahil toplam 400 kilometreyi aşkın yol uzunluğuna sahip olan Kuzey Marmara Otoyolu, birçok viyadük, tünel, üst ve alt geçit ile konforlu hale getirilmiştir. Özenle planlanan Kuzey Marmara Otoyolu; ana yollar ve otoyol ağlarıyla bütünleşen bağlantı yolları sayesinde ulaşımı rahatlatan yüksek standartlı, güvenli ve kaliteli bir ulaşım yatırımı olma niteliğini taşımaktadır.
Şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrolü, 7/24 yapılan görüntüleme ve 210 adet acil çağrı butonu ile emniyetli bir yolculuk olanağı sunarak transit geçişin sağlanmasını amaçlayan bu proje, yeni yerleşim alanlarının ve İstanbul Havalimanı gibi diğer büyük projelerin şehir merkezine bağlantısının hızlı ve kolay bir şekilde sağlanmasına da katkıda bulunmaktadır.
Bu otoyol yalnızca İstanbul’un trafik yükünü hafifletmekle kalmayıp aynı zamanda sürücülerin zamandan, akaryakıttan, araç bakım ve onarım giderlerinden tasarruf etmelerinde de etkili bir rol oynamıştır. Bu sayede İstanbul’dan Bursa’ya ulaşım 1,5 saate, Eskişehir’e 2,5 saate, Ankara ve İzmir’e ise 3,5 saatte ulaşma olanağı sağlanmıştır.