Asya ve Avrupa kıtalarını Marmara Denizi’nin altından birleştiren tüp bir tünel hayali, asırlık bir hayaldir. Bu hayali gerçeğe dönüştürmek için Mayıs 2004’te sözleşmeler imzalanmıştır.
13,6 kilometresi deniz altında olacak şekilde toplam 76,6 kilometrelik Marmaray Projesi kapsamındaki tüneller 21 Aralık 2006’da kazılmaya başlanmıştır. Takip eden yıllarda on bir adet tüp tünel deniz altına tek tek batırılmıştır. En derine yerleştirilen tüp tünel Marmara Denizi’nin tam 60 metre altındadır. Bugün, sadece Anadolu ve Avrupa yakalarını değil daha geniş düşünürsek Pekin-Londra ulaşımını dahi kesintisiz demiryolu hattı ile birleştirecek bu millî gurur Marmaray Projesinde ilk test sürüşü 4 Ağustos 2013 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’ın katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Yapımı peyderpey tamamlanan bu büyük proje, nihayet 12 Mart 2019’da tamamen hizmete girmiştir. İstanbul’un doğal ve tarihi dokusuna hassasiyet gösterilerek ilerleyen Marmaray Projesi, şehrin kentsel yaşantısını sağlıklı olarak sürdürebilmesine ve insanımıza çağdaş bir kent yaşamı ve konforlu ulaşım imkânları sunulabilmesi yönleriyle dünyadaki en önemli projelerden biri olma özelliğine sahiptir..
Ulaştırma Bakanlığı raporlarında “10-12 Boğaziçi Köprüsü’ne eşdeğer” olarak nitelendirilen proje, İstanbul Boğazı’nın zorlu trafiğinde İstanbullulara daha hızlı ve ucuz yolculuğu mümkün kılmıştır. Bugüne kadar yapılmış en derin batırma tüp tünel olma özelliği ile bir dünya rekoru kıran asırlık hayalimiz Marmaray, kıtalar arası yük taşımacılığının da dünyadaki kalbi olmuştur.