Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nin (MHRS) temel hedefi hastanelerde muayene öncesi bekleme süresini ortadan kaldırıp hastane ve poliklinik önlerindeki kalabalıkları azaltarak hasta ve hekim için daha sakin ve huzurlu bir ortam sağlamaktır. Bu sayede vatandaşlar kendi zamanlarını doğru yönetebilmektedir. MHRS, hastaların hangi hastane veya klinikte muayene olacaklarına dair bilgileri içerir. Hastalar, MHRS üzerinden ihtiyacına uygun bir sağlık kuruluşunu tercih edebildiği gibi talep ettiği hekimi dahi seçebilir. Sistem üzerinden hekimlerin yazdığı reçetelere ve hastaya uygulanan tedavi bilgilerine ulaşılıp hastanın hekim tarafından ilaçlarının kullanım takibi sağlanabilir. MHRS'nin hekim iş gücünün etkin kullanımında da önemli bir rolü vardır. Hastanelerde sağlık hizmetlerinde verim ve kalitenin artırılmasında MHRS verilerinin katkısı büyüktür.
Sağlıkta dönüşüm programının önemli bir aşaması olan MHRS, 140 çağrı merkezi personeliyle Erzurum ve Kayseri’de pilot olarak başlatılmıştır. 2012 yılında 81 ildeki bütün kamu hastaneleri projeye dâhil edilerek tüm Türkiye’yi kapsayan kamudaki en büyük çağrı merkezi olmuştur. Türkiye’nin çeşitli illerinde çağrı merkezleri açılarak zaman içinde bu hizmet yaygınlaştırılmıştır. Değişen ve gelişen sağlık ve bilgi teknolojileri ile örnek kamu hizmeti vizyonu taşıyan MHRS, web ve mobil uygulamada Türkçenin yanında diğer dünya dilleriyle de hizmet vermeye başlamıştır. Aynı zamanda vatandaşların MHRS üzerinden randevu işlemlerini kolaylaştırmak için web ve mobilde e-Devlet ile giriş seçeneği de eklenmiş; randevu geri alma, randevu talebi uygulaması, SMS, e-Posta ve IVR (Sesli Yanıt Sistemi) ile randevu hatırlatma ve alternatif hastaneye randevu uygulaması gibi hizmetler eklenmiştir.