Dünya mühendislik tarihi açısından kilometre taşı sayılabilecek birçok ilke sahip olan ve İstanbul trafiğinin rahatlamasına büyük katkı sağlayan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İlklerin Köprüsü olarak adlandırılmakta ve dünyanın sayılı köprüleri arasında yerini almış bulunmaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, mevcut iki boğaz köprümüzde ve çevre yollarında sürekli yaşanan ve günlük hayatın akışında zaman ve iş gücü kayıplarına sebep olan trafik yoğunluğunun azaltılmasında büyük paya sahiptir. Bunun yanı sıra çağdaş, estetik, yüksek mühendislik ve teknolojinin bir ürünü olması ile ülkemizin sembol projelerindendir.
İstanbul Boğazı’nın Karadeniz’e bakan kuzey tarafında inşa edilen ve iki kıta arasında transit taşımacılığın kavşak noktalarından biri olarak faaliyet gösteren köprü üzerinde, sekiz şeritli kara yolu ve iki şeritli tren yolu aynı seviyede bulunmaktadır. 59 metrelik platform genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1.408 metrelik ana açıklığı, toplam boyunun 2.164 metreyi bulması ve üzerinde raylı sisteme sahip dünyanın en uzun asma köprüsü olma niteliğini taşımaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, aynı zamanda 330 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsüdür. “Köprüyü taşıyacak sistemler olan eğik askı halatlar, ana kablo ve askı halatlarda kullanılan çelik teller uç uca eklense 124.382 kilometre uzunluğa erişebilir ve bu uzunluk dünyanın etrafını 3 kez dolanmaya eş değerdir.” denmektedir.
Ülkemizin prestij projelerinden olan bu önemli projenin yapımı, 29 Mayıs 2013’te gerçekleştirilen temel atma töreni ile başlamış ve üç yıl gibi rekor bir sürede tamamlanarak 26 Ağustos 2016’da Yavuz Sultan Selim Köprümüz hizmete açılmıştır.